dimarts, 21 de juny del 2011

FEM FAMÍLIA: Alguns suggeriments per acompanyar als nostres fills...


1.      No em donis tot el que et demani. De vegades, només vull posar-te a prova fins a on pots arribar.
2.      Si en lloc de manar-me que faci alguna cosa, m’ho suggereixes, ho faré més ràpid.
3.      No canviïs constantment d’idea respecte al que vols que faci. Decideix d’una vegada i no canviïs d’opinió.
4.      Compleix les teves promeses tant si són bones com si són dolentes: Si em promets una recompensa, dóna-me-la  sens  falta. Si promets un càstig, també.
5.      No em comparis amb una altra persona. S i em fas passar per millor o més intel·ligent, allò farà mal a algú. Si em fas passar per pitjor, llavors és a mi a qui faràs mal.
6.      Deixa que faci pel meu compte tot el que jo pugui. Així vaig aprenent. Si tu m’ho fas tot, mai podré fer res pel meu compte.
7.      No en corregeixis davant d’altres. Espera que no hi hagi ningú al voltant per a dir-me com puc millorar.
8.      No em cridis. Això em fa cridar a mi i no vull convertir-me en una persona cridanera.
9.      No diguis mentides davant meu, ni em demanis que menteixi per ajudar-te. Això rebaixa el concepte que tinc de tu i la meva pròpia estimació, encara que suposi que t’estic fent un favor.
10.   No em facis massa cas quan et dic que em fa mal la panxa: fingir estar malalt pot ser una manera còmode de lliurar-me de fer les coses que no vull fer o d’evitar anar a un lloc.
11.   Quan t’equivoquis en alguna cosa, reconeix-ho. No faré malbé la meva opinió de tu i després serà més fàcil per a mi, reconèixer quan jo m´he equivocat.   
12.   Tracta’m com tractes als teus amics. El fet de ser parents no vol dir que no puguem tractar-nos amb respecte.
Enviat per Oriol Diaz Cusí (Pare Quim P4)